V.O.Stripgildeforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NICC - Infosessie subsidiemogelijkheden voor kunstenaars en organisaties - woensdag 1 juli

2 plaatsers

Ga naar beneden

NICC - Infosessie subsidiemogelijkheden voor kunstenaars en organisaties - woensdag 1 juli Empty NICC - Infosessie subsidiemogelijkheden voor kunstenaars en organisaties - woensdag 1 juli

Bericht van Jos Vanspauwen ma 29 jun 2009 - 17:51

INFOSESSIE SUBSIDIEMOGELIJKHEDEN VOOR KUNSTENAARS EN ORGANISATIES, DEADLINES SEPTEMBER 2009
Woensdag 1 juli van 14 tot 16u in Brussel, Auditorium van Boudewijngebouw

Het Agentschap Kunsten en Erfgoed, het steunpunt BAM, NICC & VOBK organiseren een infosessie over het aanvragen van subsidies door kunstenaars en organisaties in audiovisuele en beeldende kunst op woensdag 1 juli om 14u.
De deadline voor het indienen van aanvragen voor kunstenaars (beurzen en kunstenaarsprojecten) is 1 september 2009. Voor organisaties is de deadline voor het indienen van projectsubsidies 15 september 2009. Medewerkers van het Agentschap zullen de aanvraagmodaliteiten en criteria voor subsidies aan projecten binnen het kunstendecreet toelichten.
Alle info ook op www.kunstenenerfgoed.be
Aangezien kunstenaars die werken in beeldende en/of audiovisuele kunsten zich voor steun aan bepaalde projecten ook kunnen richten tot het Vlaams Audiovisueel Fonds zullen de projectsubsidies binnen VAF en meerbepaald de mogelijkheden binnen het 'Filmlab' eveneens toegelicht worden.
Alle info op www.vaf.be

Praktisch:
Inschrijven kan bij BAM: inschrijvingen@bamart.be of per telefoon op 09/267.90.40

Waar:
Auditorium 'Hoorzaal' (H21002-02) van Boudewijngebouw,
Boudewijnlaan 30 te Brussel
De Boudewijnlaan ligt op 10 minuten lopen van station Brussel Noord, bij de Koning Albert II laan, en 10 min. lopen van het metrostation Rogier.
Met de wagen:
De parking is te bereiken via de Antwerpsesteenweg, aan de achterkant van het Boudewijngebouw. De toegangslagboom wordt bediend via de prikkaart of op bezoekersaanvraag via de intercom. Bezoekers dienen zich nadien bij de balie aan te melden om zich als bezoeker te laten registreren.


NICC
Lezing door John C. Welchman - Actions Against the State: Paul McCarthy's Pirate Project – maandag 29/06/09, 20u – NICC, Tulpstraat 79, 2060 Antwerpen
http://www.nicc.be/46/Nieuws/?id=116
Jos Vanspauwen
Jos Vanspauwen

Aantal berichten : 214
Woonplaats : Hasselt
Registration date : 28-01-08

http://www.tekenmaarwat.com

Terug naar boven Ga naar beneden

NICC - Infosessie subsidiemogelijkheden voor kunstenaars en organisaties - woensdag 1 juli Empty GOBELIJN STRIPT

Bericht van Marc Verhaegen vr 17 jul 2009 - 10:10

GOBELIJN STRIPT
Gobelijn bestaat dit jaar 30 jaar... dat gaan we vieren! We zijn nog op zoek naar een laatste tekenaar om een doek van 80 op 80 te betekenen/beschilderen. En daarbij dachten we aan jou ( ik heb vooral nu pas je gegevens te strikken gekregen). Het moet niet helemaal vol staan, je doet ermee wat je wil. Het doek krijg je van ons, we stellen het in de week van Leuven stript (3/10 en 10/10) en in de rest van oktober tentoon hier in Leuven. Je kan je werk dan verkopen, opbrengst is integraal voor jou. Als het niet verkocht wordt, bezorgen we het je terug.

Marc Verhaegen: Dat lijkt me een leuk idee. Kun je me meer gegevens geven in verband met materiaal (Acryl, olieverf?), wanneer ik het doek krijg, wat de deadline is en hoe het in elkaar zit met de verkoop?
Is het doek verzekerd zolang het daar tentoongesteld staat? Dat moet wel, want het kan gestolen worden. Is in het verleden nog gebeurd... Wink


Gobelijn: Hallo
Het is me nu niet zo duidelijk of je meedoet of niet... Zoja voorzie ik ergens een ritje naar Antwerpen om het doek af te geven. Of zoek ik een andere oplossing want mijn tijd begint erg schaars te worden.

Marc Verhaegen:Het Belgisch Centrum van het Beeldverhaal plant ook een tentoonstelling rond de werken van de tekenaars die hebben meegewerkt aan het boek van de Brusselse Legenden.
Didier Geirnaert houdt zich daar mee bezig en zal de werken verzekeren. Misschien kun je bij hem informatie bekomen.
Ik wil dus meedoen als jullie me de bevestiging kunnen geven dat het werk verzekerd is. Ik raad je ook aan om de werken van de andere stripauteurs te verzekeren. Het is in het verleden reeds meermaals gebeurd dat er werk van een striptekenaar op een tentoonstelling is ontvreemd.


Gobelijn:
Hallo
Ik heb nog steeds geen duidelijkheid hoeveel de verzekering nu gaat kosten. Blijkbaar niet zo makkelijk om te regelen. Maar al doende leert men, nietwaar? Aangezien ik het niet rond kreeg, heb ik iemand anders moeten zoeken ...
Marc Verhaegen
Marc Verhaegen

Aantal berichten : 302
Leeftijd : 66
Registration date : 29-01-08

http://www.senneensanne.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum