V.O.Stripgildeforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Expo José Carlos Fernandes - dinsdag 18 januari

Ga naar beneden

Expo José Carlos Fernandes - dinsdag 18 januari Empty Expo José Carlos Fernandes - dinsdag 18 januari

Bericht van Jos Vanspauwen wo 12 jan 2011 - 17:25

Beste vrienden,

Eerst en vooral wil ik jullie een mooi en gelukkig 2011 toewensen!!! Ik hoop van harte dat het nieuwe jaar goed begonnen is voor jullie!

De kans dat José Carlos Fernandes bij jullie een belletje doet rinkelen is eerder klein. Toch is het ontegensprekelijk een naam om in de gaten te houden, want deze talentrijke Portugese auteur is het helemaal aan het maken in de stripscene. Vooral zijn intrigerend cyclus A Pior Banda do Mundo (‘De slechtste groep ter wereld’) - vol met subtiele verwijzingen naar jazz - gooit overal hoge ogen. Na vertalingen in onder meer het Spaans en het Pools, verschijnt deze stripparel nu ook in het Frans. Hopelijk volgt er snel een Nederlandse versie! In elk geval redenen genoeg om een tentoonstelling in onze Gallery te wijden aan het meesterwerk van deze bijzonder beloftevolle Portugese auteur. De tentoonstelling zal lopen van dinsdag 18 januari tot zondag 27 februari. Alle info vinden jullie in het persdossier in de bijlage en de cover van A Pior Banda do Mundo kunnen jullie in hoge resolutie downloaden via de pershoek van onze website: www.stripmuseum.be/nl/pers, login: comics + paswoord: smurfs.

Samen met de Ambassadeur van Portugal in België heb ik het genoegen jullie uit te nodigen voor de vernissage van deze tentoonstelling nu dinsdag 18 januari om 18u30 (zie uitnodiging onderaan deze e-mail). José Carlos Fernandes komt voor deze gelegenheid speciaal naar Brussel en zal met veel plezier tijd maken om jullie te ontmoeten. Indien jullie hem dinsdagnamiddag graag zouden interviewen, laat dan zeker niet na met mij contact op te nemen.

Alvast bedankt voor jullie belangstelling en hopelijk tot volgende dinsdag!

Vriendelijke groeten,

Willem De Graeve
Belgisch Stripcentrum
Directeur - verantwoordelijke communicatie
Zandstraat 20
1000 Brussel
Tel. : +32/2 210 04 33
Fax : +32/2 219 23 76
www.stripmuseum.be

Expo José Carlos Fernandes - dinsdag 18 januari Image001eh

Jos Vanspauwen
Jos Vanspauwen